رژیم لاغری

رژیم درمانی در بیماری ها

همان‌طور که در مطالب قبلی هم به عرض‌تان رسانده بودیم، در کلینیک سما، بهترین کلینیک رژیم درمانی در تهران، سلامتی بر زیبایی اندام مقدم‌تر است. به همین سبب، در طی جلسات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، ابتدا شرایط فیزیکی و روانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و ملاحظات، دکتر تغذیه برای رژیم و تنظیم برنامه غذایی شما اقدام کند. چرا که رژیم غذایی می‌تواند روی بیماری‌های روانی و جسمی اثرگذار باشد. پس در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد اهمیت رژیم غذایی در درمان بیماریها نکات مهمی را به شما یادآوری کنیم.

اهمیت جلسات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی درمان بیماری‌ها

اهمیت جلسات مشاوره در کنترل یا درمان بیماری‌ها ثابت شده است. به همین دلیل، لازم است پیش از دریافت هر گونه رژیم غذایی، پزشک متخصص خود را از وضعیت سلامتی‌تان آگاه کنید. تغذیه سالم و متعادل در کنار سبک زندگی صحیح، به عنوان یک عامل کلیدی و تأثیرگذار در حفظ سلامت و بهبود وضعیت مبتلایان به بیماری‌های گوناگون شناخته شده است.

کلینیک سما، با در اختیار داشتن بهترین دکتر رژیم درمانی و بهره‌گیری از آخرین متدهای روز دنیا برای کاهش، افزایش یا کنترل وزن، در ابتدا سلامت شما را تضمین کرده و با مراقبت از وضعیت عمومی مراجعه‌کنندگان، آن‌ها را به وزن ایده‌آل‌شان می‌رساند.

در ادامه این مقاله، قصد داریم تأثیر جلسات را روی انواع بیماری‌های شایع و مشکل‌ساز بررسی کنیم. با این کار، هم مبتلایان به این بیماری‌ها برای شرکت در جلسات مشاوره تشویق می‌شوند و هم آن دسته از افراد که باور نادرستی در مورد مشاوره تغذیه و رژیم غذایی دارند، به بهترین شکل ممکن توجیح خواهند شد.

بررسی تأثیر جلسات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی روی بیماری‌های قلبی

طی تحقیقات به عمل آمده، ارتباط مستقیمی بین بیماری‌های قلبی و رژیم‌های غذایی ناسالم وجود دارد. زمانی این ارتباط نمود بیشتری پیدا خواهد کرد که عادات غذاخوری اشتباه و ناسالم، با سبک زندگی منفعلانه و غیرعمل‌گرایانه ادغام شود. در این صورت، تنها جلسات کنترل وزن به کمک فرد خواهند آمد تا ایشان را از بند اضافه وزن و تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی نجات دهد. در واقع، برای بیماران قلبی، مشاوره تغذیه و رژیم غذایی به مانند یک منجی عمل کرده و تأثیر بسزایی روی سلامتی و طول عمر این افراد دارد.

بررسی تاثیر مشاوره تغذیه و رژیم غذایی روی مبتلایان بیماری‌های قلبی  

  • افرادی که به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا هستند، باید روی چربی مصرفی در هر وعده غذایی خود کنترل داشته باشند. در صورتی که میزان چربی دریافتی از حدی بالاتر رود، ممکن است انسداد عروق و رگ‌های قلب رخ دهد و زندگی فرد به حالت تعلیق در آید. در چنین شرایط حساسی، دکتر رژیم درمانی با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب و اصولی، مواد خوراکی مفید و سالم را جایگزین مواد چرب و ناسالم می‌کند.
  • جلسات مشاوره برای مبتلایان بیماری‌های قلبی مانند یک فیلتر برای ورود کلسترل به بدن عمل می‌کند. به این صورت که با کننترل و کاهش میزان کلسترول، نقش بزرگی در درمان و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهد داشت.
  • مستقیماً اسیدهای چرب اشباع را مورد هدف قرار داده و از بین می‎برد. پس از دریافت برنامه غذایی، در ابتدا روی کنترل کیفی وعده‌های غذایی و سپس، روی از بین بردن حداکثری تأثیرات چاقی روی بدن تمرکز می‌شود.
  • متخصص تغذیه با تنظیم یک برنامه غذایی اصولی که دریافت مقدار زیادی فیبر، پتاسیم، امگا ۳ و موارد دیگر را تضمین می‌کند، روی بهبود سلامت قلب افراد تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.
  • در اقدام بعدی، مشاوره می‌تواند ریسک ابتلا به این بیماری خطرناک را هم کاهش دهد. پیشنهاد ما این است که اگر در خویشاوندان خود افرادی مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارید، پیش از اینکه این مشکلات دامن‌گیر شما هم شوند به فکر جلوگیری و کنترل آن باشید تا در آینده ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتر نشوید.

بررسی تأثیر جلسات مشاوره تغذیه و رژیم غذایی روی بیماری‌ دیابت

کلینیک سما، بهترین کلینیک تناسب اندام در تهران،‌ با همکاری پزشکان و متخصص تغذیه به فرمولی برای تنظیم برنامه غذایی دست پیدا کرده که تا حدودی می‌تواند بیماری دیابت را هم درمان کند. رژیم غذایی ناسالم، سبک زندگی غیراصولی و وراثت از جمله عوامل ایجاد و ابتلا به بیماری دیابت هستند، اما با در اختیار داشتن بهترین دکتر تغذیه برای رژیم،‌ می‌توانید عوامل ایجاد کننده را خنثی کرده و به زندگی سالم برگردید.

بررسی تأثیر وجود برنامه غذایی سالم متخصص روی کنترل بیماری دیابت

  • پس از این که متخصص تغذیه از ابتلا یا حتی احتمال ابتلای فرد به دیابت باخبر شود، برنامه‌ای تنظیم می‌کند که به سبب آن مراجعه‌کننده، مقدار قابل توجهی فیبر و انرژی در قبال کمترین میزان قند ورودی را دریافت و جذب کند.
  • در پروسه جلسات، برنامه‌ای طرح می‌شود که به کمک آن، میزان قند خون کنترل می‌گردد. همچنین، بهبود عملکرد انسولین، میزان جذب و دفع مواد غذایی، مقدار چربی ورودی و افزایش فعالیت‌های فیزیکی در نظر گرفته خواهد شد.
  • برای حفظ سلامت ارگان‌های گوناگون بدن، مانند سیستم عصبی و بینایی، سیستم قلبی و عروقی و حتی حفظ سلامت بافت‌های بدن هم چاره‌ای در نظر گرفته می‌شود.

بررسی تأثیر دریافت رژیم غذایی از متخصص تغذیه روی انواع سرطان‌ها

افرادی که درگیر بیماری سرطان می‌شوند، در واقع با بدن خود وارد یک جنگ داخلی می‌شوند. در این شرایط،‌ کنترل و رژیم زیر نظر یک متخصص تغذیه کمک می‌کند که جبهه مقاومت با هدف ادامه زندگی پیروز گردد.

بررسی تأثیر وجود دکتر رژیم درمانی روی کنترل و بهبود بیماری سرطان

  • رژیم غذایی در چنین شرایطی، روی دریافت حداکثری مواد غذایی مقوی و مفید تمرکز دارد تا از ضعیف شدن بیمار جنگجو جلوگیری شود.
  • رژیم سرشار از مواد مغذی، انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌های تقویتی و مکمل‌های غذایی،‌ فیبر، کلسیم و روی، به افراد مبتلا کمک می‌کند تا آسیب‌های ناشی از بیماری مهلک سرطان را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل،‌ درمان کند.
  • متاسفانه رژیم غذایی نامناسب و فقر مواد مغذی هم می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا یا تشدید انواع سرطان باشند. متخصص تغذیه با علم بر این قضیه، عادات غذایی شما را اصلاح کرده و با تنظیم یک برنامه قابل اطمینان، از سلامتی شما محافظت می‌کند.

بررسی تاثیر جلسات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی روی درمان بیماری‌های کلیوی و نفروپاتی

نارسایی یا مشکلات کلیوی هم از جمله مواردی هستند که به راحتی می‌توانند فرد مبتلا را ضعیف و آسیب‌پذیر کنند. در صورت بی‌توجهی به این بیماری‌ها،‌ فرد مبتلا ممکن است در خطر مرگ هم قرار بگیرد و جان عزیزش را از دست بدهد. در صورتی که با کمک یک متخصص تغذیه و دریافت اطلاعات کامل و مفید، به راحتی می‌توان این بیماری را مهار کرد. اگر شما هم با مشکلات کلیوی و دفع پروتئین دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم با دکتر کلینیک ما مشورت کرده و فصلی نو از زندگی را به همراه سلامتی و شادابی آغاز کنید.

نتیجهگیری

متاسفانه عوامل محیطی و ژنتیکی زیادی ما انسان‌ها را در برابر ابتلا به بیماری‌های گوناگون بی‌دفاع می‌کنند، اما باید بدانیم که در این جنگ‌های نابرابر، تنها نیستیم. جلسات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی اصلاح عادات غذایی و بهبود سبک زندگی از جمله مواردی هستند که ما را در جلوگیری و درمان بیماری‌های گوناگون یاری می‌کنند. اگر شما هم با هر یک از مشکلاتی که در این مطلب خدمت‌تان عرض کردیم درگیر هستید، با متخصصان کلینیک سما در ارتباط باشید تا شما را از طوفان سهمگین افکار نگران‌کننده نجات داده و به ساحل آرامش بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *